dilluns, de desembre 25, 2006

Un passeig pel Bàltic

Heus aquí uns dels meus viatges preferits. Deixaré de banda però la raó principal d'aquest per parlar d'aquelles coses que em van fer gràcia.
Tallin és una ciutat preciosa, molt maca, potser la més maca de les que he conegut mai. Extremadament neta, molt cuïdada, lluminosa; sembla que passegis dins un conte medieval. Encisador.


Les seves gents eren molt amables, recordo quan un diumenge a la tarda vaig preguntar per una farmàcia de guàrdia a un noi i aquest em va dir que m'acompanyada que li venia de camí. Bé, vam tardar com mitja hora en arribar-hi i al final ens va dir que anava a l'altre cantó de la ciutat però no sabia com explicar-me com havia d'arribar: ho faríeu a Barcelona això?
En el meu afany lingüístic, com us podeu imaginar, em volia integrar. Però em passaven coses curioses: anàvem el meu amic Fran i jo a dinar i tot convençut, demano en estonià el menú del dia. La cambrera orgullosa de la seva llengua em comença a explicar coses i suposo que a preguntar-me d'altres: el Fran no oblidarà mai la cara de circumstància què havia d'haver fotut en aquell moment!
Un altre dia volia demanar dos bitllets pel trolebus: Palun, kaks pilet... i em donen dues capses de mistos (!), almenys ho vaig intentar.
Vam llogar un cotxe per conéixer el país: com que és petitó... Però això ho saben molt bé els estonians i per això no es pot anar a més de 90 Km/h per les carreteres del país i clar, no vam poder fer gaire recorregut. Això sí, el que vam troar va ser preciós.




Uns 7 kilòmetres de recorregut per unes fustes en millorable estat en uns aiguamolls. Molt divertit però quelcom perillós en alguns trams...


Una petita vista del centre de Tallin

I aquí agafant forces per a la propera escapada!


Vittro a Estònia: Maig 2002